Effektmåling-Analyse-Speedometertest 

Flissundet Motorservice AS utfører alt innen effektmålinger, analyse og justering i rullende landevei. 

Vi har mer enn 25 års erfaring i motor optimering/Chiptuning.

Vi har dynamometere for Bil og Traktor.

Vi kan måle inntil 1000hk/2000 Nm,  på 4-hjulstrekk  og 750hk/1500Nm  på 2 hjulstrekk biler

Traktorer opptil 900 hk 5000Nm

Vårt verksted utfører også alt i  remapping for alle drivstofftyper også E85!

Har du spørsmål om remapping, effekt måling ta kontakt med oss på tlf./Epost i dag!

 

Viktig å huske på når du skal til oss for Dynotest-Remapping :

  • Minimum 3/4 full drivstofftanktank.riktig drivstoff type for ønsket innjustering( 95/98 oktan osv.)
  • God olje på motor, alltid på max merke !
  • Gode  Sommerdekk ,ikke regndekk,rallycross dekk, Gateslics . IKKE Piggdekk
  • Piggfrie vinterdekk dårlig egnet for effekt over 300hk !
  • Ingen lekkasjer av olje, kjølevæske, eller giroljer fra drivverk.
  • Eksos anlegg må være tett og i orden ( ekstra uttak for bredbåndslambda kan kreves i enklet tilfellerofte)
  • Ingen feilkoder motor-girkasser.
  • Registerreim må være skiftet/kontrollert ihht. service intervall.
  • Er bilen ekstrem lav må mulig frontfanger demonteres eller justerbare dempere heves( ca. min bakkeklaring 100mm)
  • Har du en banebil med ekstreme hjulvinkler dette skape problemer ved høy effekt.

Datasprut - Motorstyring
Som ledende innen motortuning utfører vi justeringer og remappinger  av nesten alle motorstyringssystem på markedet.

Noen ettermonterte systemer vi kan hjelpe deg med:
Autronic- Apexi- AEM-Dastek/Unichip-Electromotive- Emerald-Gems-

Haltech-Motec-N-Alpha--Microtech-Pectel-Miatalink-EFI -Link-Nira-DTA m.m.

Vi justerer ikke Megasquirt , vi blir ikke fornøyd-du blir ikke fornøyd derfor Nei!

å optimering/remap av alle original monterte innsprøytningssystem !  

Vi kan der andre må gi opp !

 

Hvordan gjør vi ved en individuell remapping?
Mange spør hvordan våre individuelle mappinger blir gjort og hva som skiller oss fra andre i bransjen.

 Vårt utgangspunkt er at våre individuelle mappinger skal fungere tilnærmet  like kjørbart som originalt.  Høy drift sikkerhet  og samtidig med effekt og moment  slik du ønsker og det beste vi kan oppnå for din bil.

Dette er en tidkrevende jobb som må utføres med nøyaktighet. Før vi starter opp med en mapping fyller vi ut sammen med kunden et skjema for hva som er gjort med bilen av modifikasjoner og hva som bør sjekkes eller anbefalt endret for å få et optimalt resultat. Oljelekkasjer eller feil på eksos anlegger eksempler på feil som ikke godtas.

Ofte er dette årsak til at jobben blir dyrere enn du hadde forventet!

Jo bedre alt er gjort før du kommer til oss desto raskere og rimeligere kan vi utføre jobben.

Når bilen er spent opp i Dynamometer med alt nødvendig utrustning kan justeringen begynne. Vi kontrollerer viktige parametre som drivstofftrykk, ladetrykk ,eksostemperatur, lambdaverdier, tenningsbank,etc.

Alt må gjøres grundig til minste detalj. Vi øker gradvis og kontrollert effekten opp til anbefalt verdi.

Vi kjører motor gjentatte ganger i punkter på de ulike mappene ( tabellene) og under raske akselerasjoner for å få frem optimal kjørbarhet.

Vi ønsker tidlig ladetrykk og fint mellomregister på vei opp mot maksimalt turtall.
Ved å studere motorens dreiemoment og effektkurve kan vi lett bedømme om resultat er optimalt ut fra den modifikasjon som er gjort med motor mekanisk. Velger du for eksempel for stor Turbo vil motor bli lite kjørbar.

Vi benytter avansert logging da øyet ikke er raskt nok til å følge med på alle parametre samtidig. Ved å studere disse loggene vil vi se om de innstillinger vi har utført er bra eller ikke.

Når vi så er fornøyd i benken tar vi bilen ut på veien for å sjekke gassrespons og eventuelle fin justeringer på lengre fullgass akselerasjoner.

Logging gjøresogså  ute på veien. Som du sikkert nå forstår er det et tidkrevende arbeide, som ofte kan ta mer enn en dag å fullføre.

Vi har også erfart at en motor har best av flere nedkjølinger under arbeidet.

Skal du kjøre på Bio Ethanol E85 /E76 tar en slik jobb enda lengre tid.

 For oss er kvalitet på slutt produktet og fornøyde kunder viktig, så vi gjør alltid så god jobb som mulig.

       1990-2015   25 ÅR



Maha LPS3000







Bosch FLA 206