Dynotest- Effektmåling-Speedometertest 

Flissundet Motorservice AS utfører effektmåling og justering i rullende landevei. 

Vi har mer enn 25 års erfaring innen både Gatebil og Racing.

Vi har 2 dynamometertestere samt egen for traktor..

Vi kan måle inntil 1000hk/2000 Nm,  på 4-hjulstrekk  og 750hk/1500Nm  på 2 hjulstrekk biler

Traktorer opptil 900 hk 5000Nm

Vårt verksted utfører også alt i  remapping for alle drivstofftyper også E85!


Priseksempler på Dynotester:

Speedometertest . inntil 10 hastigheter   kr 1390,-

Effekt måling 2WD v/ Chiptuning  kr 1590,-  inkl mva. (Inntil 350hk) 

Effekt måling  4WD v/ Chiptuning  kr 1890,-  inkl mva. (inntil 450hk)

For andre typer oppdrag eller remapping Ring oss for pris.

 

Viktig å huske på når du skal til oss for Dynotest-Remapping :

  • Minimum 3/4 full tank med riktig drivstoff type for ønsket innjustering
  • God olje på motor, alltid på max merke !
  • Gode  Sommerdekk ,ikke regndekk,rallycross dekk, Gateslics . IKKE Piggdekk
  • Piggfrie vinterdekk dårlig egnet for effekt over 300hk !
  • Ingen lekkasjer av olje, kjølevæske, eller giroljer fra drivverk.
  • Eksos anlegg må være tett og i orden ( ekstra uttak for bredbåndslambda kreves ofte)
  • Ingen viktige feilkoder 
  • Registerreim må være skiftet/kontrollert ihht. service intervall.
  • Er bilen ekstrem lav må mulig frontfanger demonteres eller justerbare dempere hevet( ca. min bakkeklaring 100mm)
  • Har du en banebil med ekstreme hjulvinkler dette skape problemer ved høy effekt.

Datasprut - Motorstyring-Remapping
Som Norges ledende motortuningspesialist utfører vi justeringer og remappinger  av nesten alle motorstyringssystem på markedet.

Noen ettermonterte systemer vi kan hjelpe deg med:
Autronic- Apexi- AEM-Dastek/Unichip-Electromotive- Emerald-Gems-

Haltech-Motec-N-Alpha--Microtech-Pectel-Miatalink-EFI -Link-Nira-DTA m.m.

Vi justerer ikke Megasquirt , vi blir ikke fornøyd-du blir ikke fornøyd derfor Nei!

Men vi utfører også optimering/remap av alle original monterte innsprøytningssystem !  

Vi kan der andre må gi opp !

 

Hvordan gjør vi en individuell remapping?
Mange spør hvordan våre individuelle mappinger blir gjort og hva som skiller oss fra andre i bransjen.

 Vårt utgangspunkt er at våre individuelle mappinger skal fungere tilnærmet  like kjørbart som originalt.  Høy drift sikkerhet  og samtidig med effekt og moment  slik du ønsker og det beste vi kan oppnå for din bil.

Dette er en tidkrevende jobb som må utføres med nøyaktighet. Før vi starter opp med en mapping fyller vi ut sammen med kunden et skjema for hva som er gjort med bilen av modifikasjoner og hva som bør sjekkes eller anbefalt endret for å få et optimalt resultat. Oljelekkasjer eller feil på eksos anlegger eksempler på feil som ikke godtas.

Ofte er dette årsak til at jobben blir dyrere enn du hadde forventet, desto mer og bedre alt er gjort før du kommer til oss jo raskere og rimeligere kan vi utføre optimeringen.

Når bilen er spent opp i Dynamometer  kan justeringen begynne. Vi kontrollerer viktige parametre som drivstofftrykk,ladetrykk ,eksostemperatur,lambdaverdier, tenningsbank,etc.

Vi har etter mer enn 20 års erfaring med remapping av motorer sett hvor viktig det er med nøyaktighet og korrekte drivstoff og tenningsmapper.

Alt må gjøres grundig til minste detalj. Vi øker gradvis kontrollert effekten opp til anbefalt verdi.

Vi kjører motor gjentatte ganger i punkter på de ulike mappene ( tabellene) og under raske akselerasjoner for å få frem optimal kjørbarhet.

Vi ønsker tidlig ladetrykk og fint mellomregister på vei opp mot maksimalt turtall.
Ved å studere motorens dreiemoment og effektkurve kan vi lett bedømme om resultat er optimalt ut fra den modifikasjon som er gjort med motor mekanisk. Velger du for eksempel for stor Turbo vil motor bli lite kjørbar.

Vi benytter avanserte loggings funksjoner da øyet ikke er raskt nok til å følge med på alle parametre samtidig. Ved å studere disse loggene vil vi se om de innstillinger vi har utført er bra eller ikke.

Når vi så er fornøyd i benken tar vi bilen ut på veien for å sjekke gassrespons og eventuelle finjusteringer på lengre fullgass akselerasjoner.

Logging skjer også ved kjøring ute på veien. Som du sikkert nå forstår er dette et tidkrevende arbeide som ofte kan ta mer enn en dag å gjøre. Det er også erfart at en motor har best av flere nedkjølinger under arbeidet.

Skal du kjøre på Bio Ethanol E85 /E76 tar en slik jobb enda lengre tid.

Det er selvsagt mulig å gjøre en slik justering mye raskere men da hopper du selvsagt over et antall steg og områder som er helt avgjørende for sluttresultatet. For oss er kvalitet på slutt produktet og fornøyde kunder viktig. Slik skaffer vi oss fornøyde og ny ekunder uten store kostnader i markedsføring.

       1990-2015   25 ÅR



Maha LPS3000







Bosch FLA 206